Spontan-besök hos mormor.

Vaknade imorse och kollade på våra bästa år, inte sett på jättelänge, men det står ganska still i programmet faktiskt. Sen sms:ade bror att han skulle komma förbi så jag fick ju klä på mig. Jag packade lite saker och så åkte vi till donken för att bror ville äta. Jag nöjde mig med en glass för jag hade ätit.

Vi åkte och hämtade lillasyster och åkte till mormor. Bara det att mormor var inne hos moster så vi gick in dit. Pratade och så, längesen vi träffade henne. Sen gick vi in till mormor och där stod hon och lagade mat. Hon tyckte att vi skulle äta där så vi slapp hålla på med mat när vi kom hem och det var ju snällt. Blev kycklingfilé, potatis, morötter, ärtor och majs med rödvinsås, jag som hatar majs åt faktiskt upp dom också, duktigt, för jag tycker majs är fiskmat/fiskbete. Trevligt med spontan middag iallafall.


I brist på annat tog jag kort på mormors lilla trädgård, trädet ser ut som ett bonsai träd, skit coolt! Sen var jag och bror i sätra och åkte, jag var bara tvungen att ta ett kort på vårt gamla hus, we miss it!
   


Sen åkte vi hem till mammas hus. Jag kollade på Madicken som gick på tv4 film och sen somnade på soffan mitt i en annan film, haha. Lillebror åkte till Ante för han hade tråkigt, lillasyster gick ut på promenad och jag stannade hemma med min onda tå som gör att jag inte kan gå så långt ;( så jag tränade på trampmaskinen vi har hemma istället. Har försökt kyla min svullna tå med is och det blev lite bättre. Får hoppas att det går över snart iallafall.

Sitter och kollar tv nu och ska snart ta en macka. Sen blir det väl tv igen och sova. Sen åker jag med lillebror och lillasyster in till stan när dom ska till skolan vid 10.00. Sen blir det en tripp till mitt skogstroll i Hagaström.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0