Vad är rimligt?

Ja, idag vaknade jag och hade inte en aning om att denna morgon inte skulle bli som alla andra!

Vaknade som vanligt vid halv tio tiden, gick upp och gjorde mig iordning och så. Gick ut i köket och fixade frukost åt mig och mamma och vi åt som vanligt. När vi sedan hade plockat undan allt så satte mamma på tevatten och precis när det var klart så börjar det tjuta utav bara fan i korridoren, det är då brandlarmet! Vi rusade in i vårt rum och satte på oss skor och rusade ut. Vi stod ute i 10 min och inget hände. Mamma ringde då brandkåren och frågade vart dom var nånstans och får till svar att dom inte fått något larm om att brandlarmet har gått på Cederholm (höghuset vi bor i) ;O då visar det sig att det inte är registerat att det ska larmas ner till brandkåren när larmet går ;O HALLÅ? Helt sjukt ju! Om det då börjar brinna på riktigt så kommer ju aldrig brandkåren om det inte kommer in något larm att det brinner hos oss ;O

Brandlarmet gick pga en platta som stod på på våning 8 och ingen erkände vem det var som hade satt på den, dåligt gjort! Det kunde faktiskt ha gått riktigt illa om det hade tagit eld och kanske hade hela huset brunnit ner istället..?  

Vi stod ute i sammanlagt 30 min och väntade på att någon skulle komma, så lång tid ska det inte behöva ta. Nästa gång handlar det om liv som står på spel. Ska man då behöva vänta 30 min på att någon ska komma? Det anser inte jag!

Nu ska jag och mamma ut en sväng. Det blir en tripp till Majorstuen, sen till Jernbanetoget och så ska vi och handla nån mat vi ska laga idag!


Nu längtar jag hem! 4 dagar kvar.

Kommentarer
Postat av: daniel

imorn kommer du hem? :)

2009-04-19 @ 14:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0