Hard Rock Café.

Igår vaknade jag 11.30 och fattade inte varför min klocka inte hade ringt, men skit samma, skönt och sova. Mamma jobbade morgon skift så hon kom hem vid 4 tiden :) vi fikade lite i köket och pratade med Gunn (mammas granne) och så bestämde vi att vi skulle gå och köpa mat med henne och några till efter att Carro hade varit ute och sprungit. Carro kom tillbaka och så gick vi till Gastro och köpte mat, gick hem och sen hade vi en låååång middag här i köket där vi bor :) skitmysigt, och så vart det lite skitsnack om andra här på våning 7 som inte sköter sig ;P muhahaha. 

Idag vaknade jag och mor vid 09.30 typ, käkade frukost och bestämde med Gunn att vi skulle ner på stan en sväng tillsammans :) Tog trikken (t-banan) ner till stan och hoppade av nere vid tågstationen och strosade runt där, fikade lite och kollade runt. Sen gick jag och mamma vidare ut på stan. Vi promenerade upp till norska slottet och kollade ;D Sen gick vi in på Hard Rock Café och så åt vi där, jättemysigt och jättetrevlig personal, både norsk och svensk :) Sen fick jag en t-shirt och en nyckelring av mami där =) Sen blev jag lite trött efter att ha sprungit runt på stan halva dagen så vi tog trikken hem igen och nu sitter jag här. Ikväll blir det lungt med tv och så bara.

Har pratat lite med Markus idag också :) han är hemma en sväng nu. Han har redan skickat brev igen, men det får jag läsa när jag kommer hem :) något att se fram emot.

Och så kommer storebror hem och hälsar på när jag och mamma kommer hem =) yippie! Då jävlar blir det bus så in i helvete :) Syskonen Johansson/Karlström vet hur man dampar loss ;D <3

Hard Rock Café - My kind of place! Bring it to Gävle ffs :)

Bilder: 1: Tågstationen i Oslo. 2: Fint hus. 3: På väg till slottet. 4: En gammal byggnad en bit från slottet. 5: Slottet. 6: En vakt. 7: På väg från slottet. 8-9-10: Hard Rock Café. 11. Sakerna jag köpte - t-shirt + nyckelring i påsen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0